مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 23:102023-09-26اقتصادي

تدوین الگوی کشت اراضی باغی برای نخستین بار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه آیین سال زراعی 1403-1402 گفت: سال گذشته برای نخستین بار الگوی کشت محصولات زراعی توسط سازمان تحقیقات، - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تدوین الگوی کشت در اراضی زراعی و باغی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه آیین سال زراعی 1403-1402 گفت: سال گذشته برای نخستین بار الگوی کشت محصولات زراعی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) تدوین و در کشور اجرا شد و آثار آن را امروز در افزایش تولید و بهره وری محصولات زراعی می بینیم.

وی پیش بینی کرد؛ امسال با رعایت الگوی کشت و دستورالعمل ها و متدولوژی مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور، به طور میانگین عملکرد تولید گندم در دیمزار ها حداقل 20 درصد افزایش یابد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، میانگین عملکرد تولید گندم در دیمزار های کشور را 1424 کیلوگرم در هکتار عنوان و اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، خیلی زود از این عدد در دیمزار ها عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مزارع دیمی نمونه، عملکرد تولید گندم دو تن در هکتار است و در مواردی رکورد سه تن در هکتار را هم شکسته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین الگوی کشت اراضی باغی برای نخستین بار

تدوین الگوی کشت اراضی باغی برای نخستین بار