مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 15:102023-10-10اقتصادي

توضیی در خصوص ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی کلاچوی کهگیلویه


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی در منطقه کلاچوی شهرستات کهگیلویه توضیحاتی ارائه کرد.

- داریوش حصار در گفت و گو با خبرنگار فارس در یاسوج، در خصوص ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی منطقه کلاچوی کهگیلویه گفت: دو نفر از کشاورزان بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی و در زمانی که فصل کشت گوجه فرنگی نبوده از استان بوشهر نشاء وارد استان کردند و همین عامل باعث ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی این منطقه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: چیزی که مشاهده شده مزارع گوجه به بیماری ویروسی کرلی تاپ آلوده شدند که آفت و بیماری خصوصی است و کارشناسان حفظ نباتات و گیاه پزشکی درگیر این موضوع بوده و مرتب در حال آزمایش هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیاز به قرنطینه ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا همه مزارع کشت گوجه به بیماری آلوده شدند، گفت: کارشناسان روزانه در حال پایش مزارع گوجه فرنگی هستند و مشخص نیست چه میزان از مزارع دچار این ویروس شده باشند.

وی عنوان کرد: بیماری ویروسی کرلی تاپ درمانی ندارد و تنها باید جلوی رشد آن گرفته شود که کارشناسان در حال رصد هستند که آلودگی وارد بقیه مزارع کشت گوجه فرنگی نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیی در خصوص ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی کلاچوی کهگیلویه

توضیی در خصوص ویروسی شدن مزارع گوجه فرنگی کلاچوی کهگیلویه