مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-03پزشكي

پیش بینی افزایش موارد آنفلوآنزا تا پایان سال


معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور طی سال جاری، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال موارد آنفلوآنزا افزایشی باشد؛ چراکه با کاهش موارد کرونا دیگر ویروس غالب آنفلوآنزا خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حسین فرشیدی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هنوز زیرسویه جدیدی از کرونا وارد کشور نشده است، گفت: عمده موارد زیرسویه ای که هنوز در کشور در گردش است زیرسویه XBB است؛ البته افزایش موارد بیماری را طی سه هفته اخیر با توجه به تغییرات آب و هوا داشتیم و در کنار کرونا، مدتی است که بروز آنفلوآنزا را هم شاهد هستیم و البته باید در نظر داشت که علائم این دو بیماری مشترک است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به علائم محدودی که مبتلایان به کرونا تجربه می کنند، برخی از آنها اصلا برای اخذ تست یا درمان به مراکز بهداشتی مراجعه نمی کنند و خودشان بهبود می یابند.

به طور کلی مواردی که منجر به بستری شود بسیار کم است.

او با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه های پرخطر، تصریح کرد: الان زمان مناسبی برای تزریق این واکسن است؛ البته خود افراد هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و اگر حس می کنند حتی کوچک ترین علائمی مشابه سرماخوردگی دارند، از حضور بدون ماسک در میان افراد خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش موارد آنفلوآنزا تا پایان سال

پیش بینی افزایش موارد آنفلوآنزا تا پایان سال