مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:002023-10-01سياسي

قهوه به دلیل فرهنگ سازی و دورهم نشینی محبوبیت پیدا کرد


قهوه به این دلیل که عامل فرهنگ سازی و دورهم نشینی است محبوب شده و به نظر من قهوه می تواند انسان ها را به یکدیگر نزدیک کند و همین نکته در مورد قهوه جالب است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدرس آکادمی تخصصی قهوه بونو گفت: قهوه به این دلیل که عامل فرهنگ سازی و دورهم نشینی است محبوب شده و به نظر من قهوه می تواند انسان ها را به یکدیگر نزدیک کند و همین نکته در مورد قهوه جالب است.

حسین میرمحمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به طور کلی قدمت چای در دنیا بیشتر از قهوه است، اظهار کرد: تجار ایرانی ابتدا تجارت قهوه را پیش گرفتند و پس از آن دست به تجارت چای زدند و ایرانی ها قهوه را به عنوان نوشیدنی اول خود انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پس از نفوذ انگلیس قهوه در یک بازه زمانی حرام اعلام شد و پس از رفع این موضوع و پس از داستان مشروطه نوشیدنی اولیه ایرانی ها تبدیل به چای و قهوه مهجور واقع شد.

وی در خصوص روش خاص ایرانی ها در دم آوری قهوه بیان کرد: سبک جوشاندن قهوه را ابتدا ایرانی ها ابداع کردند؛ همان روشی که به اسم قهوه ترک می شناسیم، ابتدا ایرانی ها آن را به کار بردند و چون ایران آن زمان گسترده بود این دم آوری به اسم ترک ها تمام شد، در اصل همان روش ترک یا ارمنی که شبیه یکدیگر هستند، روش مرسوم ایران بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهوه به دلیل فرهنگ سازی و دورهم نشینی محبوبیت پیدا کرد

قهوه به دلیل فرهنگ سازی و دورهم نشینی محبوبیت پیدا کرد