مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 15:102023-09-25دانش

ساخت دستگاه تحریک عمقی مغز برای درمان اعتیاد


دستگاه تحریک عمقی غیر تهاجمی مغز به روش تداخل زمانی چهارکاناله برای درمان اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری ­های شناختی درگروه مهندسی پزشکی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

- دستگاه تحریک عمقی غیر تهاجمی مغز به روش تداخل زمانی چهارکاناله برای درمان اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری ­های شناختی درگروه مهندسی پزشکی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیر اخوان، سرپرست تیم فنی–پژوهشی ساخت این دستگاه و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در تحریک تداخل زمانی از دو زوج الکترود به صورت فراجمجمه ای با دو جریان ­های سینوسی فرکانس بالا استفاده شده و تداخل سازنده دو میدان الکتریکی ایجاد شده توسط جریان ­ها، باعث تقویت شدت تحریک در عمق مشخصی از مغز می شود.

وی با بیان اینکه در این پژوهش اثربخشی تحریک تداخل زمانی در درمان اعتیاد به مورفین برای اولین بار، در مدل حیوانی بررسی شد، اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری روانشناختی است که باعث ایجاد آسیب های شناختی مغز می شود.

یکی از این آسیب ها معضل اعتیاد، اختلال در عملکردهای مغزی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر است و به کارگیری علوم و فناوری های شناختی در این حوزه برای بهبود کیفیت زندگی بیمارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تحریک عمقی مغز برای درمان اعتیاد

ساخت دستگاه تحریک عمقی مغز برای درمان اعتیاد