مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 09:252023-09-26اقتصادي

امسال 120 هزارهکتار اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان زیر کشت پاییزه می رود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمدرضا سیدحسینی امروز در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی 1403-1402 گفت: مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و به زودی کارکشت پاییزه در سیستان وبلوچستان آغاز می شود.

وی گفت:  کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

وی اظهارداشت عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع  و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات اقدام کند.

حسینی با اشاره به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه،و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان  ، به کشاورزان تاکید کردنسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

پایان پیام/3139


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 120 هزارهکتار اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان زیر کشت پاییزه می رود

امسال 120 هزارهکتار اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان زیر کشت پاییزه می رود