مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 00:402023-09-26اقتصادي

سکونت 87 هزار نفر در شعاع 20 کیلومتری مرزهای کردستان


مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر 87 هزار نفر در شعاع 20 کیلومتری مرزهای کردستان سکونت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی کردستان اظهار داشت: تا قبل از سال 1396 پنج معبر کولبری در کردستان وجود داشت که 15 هزار و 300 کارت کولبری برای خانوارها صادر شده بود و از طریق آنها مرزنشینان اقدام به واردات کالا می کردند ولی از آن سال به بعد تعدادی از این معابر به دلایلی تعطیل شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در سال 1396 آیین نامه ساماندهی بازارچه های موقت غیررسمی ابلاغ شد و براساس آن یک بازارچه تکمیلی و 2 بازارچه ایجادی در کردستان تعریف شد که سیرانبند بانه به عنوان بازارچه تکمیلی و مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان که مدتی است به برده ره شه منتقل شده است، به عنوان بازارچه ایجادی در استان فعال شدند.

وی با اشاره به گذشت حدود 6 سال از تعطیلی بازارچه های مرزی، افزود: با توجه به اینکه اتفاق به این امر اعتراض داشتند، موضوع کولبری بررسی شد تا مرز نشینان بتوانند همانند قبل فعالیت مرزی خود را از پنج معبر کولبری استان از سر بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکونت 87 هزار نفر در شعاع 20 کیلومتری مرزهای کردستان

سکونت 87 هزار نفر در شعاع 20 کیلومتری مرزهای کردستان