مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 14:102023-10-21اقتصادي

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری تب برفکی


با توجه به مشاهده رخداد بیماری تب برفکی در خراسان رضوی و مجاورت استان خراسان جنوبی به خراسان رضوی دامداران بایستی خطر بروز بیماری تب برفکی را جدی بگیرند - ایسنا/خراسان جنوبی با توجه به مشاهده رخداد بیماری تب برفکی در خراسان رضوی و مجاورت استان خراسان جنوبی به خراسان رضوی دامداران بایستی خطر بروز بیماری تب برفکی را جدی بگیرند محمد شفایی معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص رخداد بیماری تب برفکی هشدار داد و گفت: تب برفکی از مهمترین بیماری های ویروسی واگیر دامی است که با توجه به میزان واگیری بالا می تواند باعث ضرر و زیان اقتصادی بالا به دامداران شود.

وی افزود: از دامداران استان درخواست داریم تا ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل های دامپزشکی، سرمایه دامی خود را در مقابل این بیماری خطرناک و واگیر دامی حفظ کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، شفایی بیان کرد: از مهمترین علائم اولیه این بیماری، قطع ناگهانی اشتهای دام، تب بالا، ایجاد تاول های دهانی و پستانی، وقوع لنگش، کاهش تولید شیر یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به فرم شدید بیماری در دام های جوان که باعث مرگ سریع بدون بروز علائم در آن ها می شود، دامداران، مرگ و میر و تلفات بره ها و گوساله ها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری تب برفکی

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری تب برفکی