مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-07اقتصادي

تولید اکثر اقلام دارویی دامپزشکی در داخل و امکان صادرات به کشورهای دیگر


اکثر اقلام دارو و تجهیزات حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می شود و حتی زمینه صادرات به کشورهای دیگر هم به وجود آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وحید صالحی امروز در مراسم به مناسبت روز جهانی دامپزشکی که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد: امروزه اکثر اقلام حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می شود و زمینه صادرات به کشورهای دیگر هم وجود دارد که این مسئله وضعیت امنیت غذایی کشور را تحکیم بخشیده است.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: در حال حاضر تولید واکسن، دارو، تجهیزات مرتبط با دامپزشکی، وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد، به ویژه در حوزه دام درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می شود و زمینه صادرات به کشورهای دیگر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوداتکایی مطلوبی در تولیدات دامی و اقلام دامپزشکی وجود دارد، گفت: با این شرایط به دنیا نشان داده ایم که توانایی انتقال فنی و به ویژه واکسن و دارو را هم داریم.

* لزوم پیوند دانشگاه و سازمان دامپزشکی سرپرست سازمان دامپزشکی کشور به لزوم پیوند دانشگاه و سازمان دامپزشکی تأکید کرد: و گفت: به تجربه دیده ایم هر زمان رابطه خوبی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی وجود داشته، تولیدات ما پیشرفت های خوبی داشته است و هر زمان فاصله بین این دو افتاده، عواق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اکثر اقلام دارویی دامپزشکی در داخل و امکان صادرات به کشورهای دیگر

تولید اکثر اقلام دارویی دامپزشکی در داخل و امکان صادرات به کشورهای دیگر