مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-01اجتماعي

پرندگان مهاجر زمستان گذران به خلیج گرگان رسیدند


علی بیانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: بنا بر مشاهدات  میدانی انجام شده، - رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در حاشیه خلیج گرگان از ورود گروه های متعدد پرندگان مهاجر زمستان گذران  به پهنه آبی این اکوسیستم و نوار ساحلی آن خبر داد.

علی بیانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: بنا بر مشاهدات  میدانی انجام شده، در حال حاضر دسته هایی از پرندگانی همچون آب چلیک ها، باکلان ها و حواصیل ها به خلیج گرگان و نوار ساحلی بندر ترکمن  وارد شدند.

بیانی گفت: با توجه به این که پهنه آبی خلیج گرگان، نوار ساحلی و برخی آب بندان های منطقه در این زمان از سال به خاطر وجود حشره ها و پلانگتون ها شرایط تغذیه ای مناسبی دارند و پناهگاه و زیستگاه مناسبی برای پرندگان هستند.

وی افزود: در بخش هایی از خلیج گرگان و نوار ساحلی شهرستان هم با توجه به این که سواحل امنی برای کاکایی ها و پرستوهای دریایی است جمعیت خوبی از پرنده های مهاجر مستقر شده است.

بیانی بر لزوم مراقبت بیشتر از خلیج گرگان  و آب بندان های به منظور حفاظت از این پرندگان مهاجر و گونه های ارزشمند تاکید کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه شکار و صید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگان مهاجر زمستان گذران به خلیج گرگان رسیدند

پرندگان مهاجر زمستان گذران به خلیج گرگان رسیدند