مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-14اقتصادي

رکورد شش ماهه جابجایی مسافر ریلی شکست


رکورد شش ماهه تاریخ راه آهن در جابجایی مسافر ریلی با عبور از مرز 16 میلیون و 200 هزار نفر و رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته شکسته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه آهن- با انتشار تصویر زیر در توییتر نوشت: به لطف الهی و تلاش زحمتکشان عرصه ریلی و حمایت های وزیر محترم راه و دولت سیزدهم، رکورد شش ماهه تاریخ راه آهن در جابجایی مسافر ریلی با عبور از مرز 16 میلیون و 200 هزار نفر و رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته شکسته شد.

صنعت راه آهن می تواند نقش اعتلای کشور را داشته باشد اما اکنون دچار عقب ماندگی جدی است این اظهارات صالحی است که طی دو سال گذشته به عنوان مدیر عامل راه آهن فعالیت داشته است؛ به گفته او، بر اساس سال ها پژوهش در حوزه حمل ونقل و بخش ریلی، اشراف خوبی در حوزه اقتصادرانی داشتیم و می دانستم یکی از گلوگاه های ما صنعت حمل ونقل ریلی است در حالی که سال ها به این حوزه توجه نمی شد.

بیشتر بخوانید در عین حال ماده 57 ماده ششم توسعه، ذیل بند 24 سیاست های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری به اولویت بخش ریلی تاکید کرده اند.

در بند ب آمده که حوزه حمل ونقل ریلی در بخش مسافری 20 و در بخش باری 30 درصد افزایش پیدا کند اما پیش از آن در بند الف ماده 57 اشاره شده که یک درصد از سهم فروش نفت باید به حوزه ریلی اختصاص یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد شش ماهه جابجایی مسافر ریلی شکست

رکورد شش ماهه جابجایی مسافر ریلی شکست