مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 22:352023-09-27بين الملل

گفت وگوی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ


نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه تلفنی با رییس جمهور فرانسه درباره اوضاع قره باغ کوهستانی و خروج ارامنه از این منطقه گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه تلفنی با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری ارمنستان، پاشینیان و ماکرون اوضاع انسانی در منطقه قره باغ و اوضاع خروج ساکنان ارمنی این منطقه گفت وگو کردند.

در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه میان فرانسه و ارمنستان نیز مورد بحث قرار گرفت.

 رییس جمهور فرانسه پیشتر نیز در واکنش به تحولات اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد که پاریس از نزدیک ناظر یکپارچگی سرزمینی ارمنستان است و بر تحولات نظارت می کند.

ماکرون در مصاحبه با شبکه TF1 و کانال 2 تلویزیون فرانسه گفت: امروز فرانسه از نزدیک در حال رصد حاکمیت ارضی و یکپارچگی ارمنستان است زیرا این همان چیزی است که در خطر است.

 رییس جمهور فرانسه اضافه کرد: در صورتیکه تمامیت ارضی ارمنستان به خطر بیافتد، فرانسه مطابق با قوانین بین المللی در کنار مردم ارمنستان خواهد ایستاد.

منابع خبری سه شنبه شب نیز به وقت تهران گزارش کردند که فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) یک کنسولگری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ

گفت وگوی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ