مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-19بين الملل

اعتراض یک نهاد بین المللی به آمریکا علیه انتقال موشک با بمب خوشه ای به اوکراین


ائتلاف مهمات خوشه ای ایالات متحده، سومین انتقال مهمات خوشه ای آمریکا به اوکراین را محکوم کرده که طبق گزارش ها بر روی سامانه های موشکی تاکتیکی موسوم به اتکمز نصب شده و از واشنگتن می خواهد در این اقدام تجدیدنظر کند و زمینه های خطرات انسانی، - ائتلاف مهمات خوشه ای ایالات متحده، سومین انتقال مهمات خوشه ای آمریکا به اوکراین را محکوم کرده که طبق گزارش ها بر روی سامانه های موشکی تاکتیکی موسوم به اتکمز نصب شده و از واشنگتن می خواهد در این اقدام تجدیدنظر کند و زمینه های خطرات انسانی، حقوق بشری و سیاسی احتمالی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه این گروه آمده است: ائتلاف مهمات خوشه ای ایالات متحده (USCMC) از تصمیم دولت بایدن برای انتقال دور سوم مهمات خوشه ای به اوکراین عمیقاً ابراز تاسف می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که تازه ترین محموله انتقالی شامل مقدار نامشخصی از ذخایر مهمات خوشه ای ایالات متحده است که توسط موشک های بالستیک اتکمز با برد 100 مایل استفاده می شود.

هر موشک حاوی 950 گلوله ضد نفر/ضد ماده M74 است.

این ائتلاف که یک کمپین بین المللی جامعه مدنی است و روی از بین بردن مهمات خوشه ای کار می کند، بارها از دولت بایدن خواسته است تا اطلاعاتی در مورد انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین از جمله در مورد انواع و مقادیر خاص ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض یک نهاد بین المللی به آمریکا علیه انتقال موشک با بمب خوشه ای به اوکراین

اعتراض یک نهاد بین المللی به آمریکا علیه انتقال موشک با بمب خوشه ای به اوکراین