مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:002023-10-14اقتصادي

جمعیت نابینایان؛ 13.5 درصد معلولان کشور/ تسهیل شرایط اشتغال نابینایان


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز عصای سفید، خدمات این سازمان به جامعه نابینایان و کم بینایان را تشریح کرد.

- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز عصای سفید، خدمات این سازمان به جامعه نابینایان و کم بینایان را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه عباسی همزمان با روز جهانی نابینایان با اشاره به اینکه همه ساله روز 23 مهر ماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز ایمنی عصای سفید شناخته می شود، یادآور شد: در این روز، صدای عدالت خواهی افراد نابینا بیش از پیش شنیده می شود و فعالان امور نابینایان تلاش می کنند تا آن را به عنوان سمبل هویت اجتماعی این افراد معرفی کنند.

روز عصای سفید در حقیقت وام دار مطالباتی است که افراد نابینا و کم بینا مطرح می کنند.

این مطالبات نه تنها در قانون عصای سفید که در اوایل دهه 1940 توسط سازمان ملل به تصویب رسید بلکه در سایر قوانین مرتبط با معلولان مطرح شده و از دولت ها خواسته شده است تا با پایبندی کامل به مفاد این قوانین، زمینه احیای حقوق نابینایان و دستیابی آنان به کیفیت زندگی برتر را فراهم کنند.

عباسی گفت: مهمترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا از جمله حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی در کنوانسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت نابینایان؛ 13.5 درصد معلولان کشور/ تسهیل شرایط اشتغال نابینایان

جمعیت نابینایان؛ 13.5 درصد معلولان کشور/ تسهیل شرایط اشتغال نابینایان