مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-03بين الملل

آلبانی و کرواسی خواهان اقدامات اروپا علیه صربستان


نخست وزیران آلبانی و کرواسی دوشنبه شب با محکوم کردن خشونت های مسلحانه اخیر در شمال کوزوو، خواستار اقدامات غرب و اتحادیه اروپا علیه صربستان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، ادی راما نخست وزیر آلبانی و آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در زاگرب، نسبت به خشونت های مسلحانه اخیر در شمال کوزوو و اعلام یک روز عزای ملی که در پی این اتفاقات توسط دولت صربستان انجام شد، ابراز نگرانی کردند.

راما گفت: جنایت و کشتن یک افسر پلیس و همچنین تجلیل از کسانی که این عمل را مرتکب شده اند، در اروپا غیرقابل قبول است زیرا این کار خلاف ارزش های اروپایی است.

پلنکوویچ نیز اظهار کرد: تصمیم بلگراد مبنی بر اعلام یک روز عزای عمومی، نوعی هم ذات پنداری با آنچه که در شمال کوزوو رخ داده است، محسوب می شود.

نخست وزیر کرواسی افزود: تحقیقاتی برای روشن شدن زوایای تاریک اتفاقات رخ داده در شمال کوزوو انجام خواهد شد و با روشن شدن نتیجه این تحقیقات، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای گفت وگو بین پریشتینا و بلگراد اقداماتی را پیشنهاد خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، آلبین کورتی نخست وزیر کوزوو عصر یکشنبه (2 مهر) اعلام کرد که سه نفر از صرب تبارهای مسلحی که روز یکشنبه پس از حمله به 2 نفر از پرسنل پلیس در شمال کوزوو و به قتل رساندن یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلبانی و کرواسی خواهان اقدامات اروپا علیه صربستان

آلبانی و کرواسی خواهان اقدامات اروپا علیه صربستان