مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 07:402023-10-15اقتصادي

آفت مگس میوه همانند خاکستر زیر آتش است


سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: درست است جمعیت آفت مگس مدیترانه در باغ های استان محدود بوده ولی همانند خاکستر زیر آتش است.

- فرید بیگی سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت مگس مدیترانه در باغ های استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: درست است جمعیت آفت مگس مدیترانه در باغ های استان محدود بوده ولی همانند خاکستر زیر آتش است.

وی افزود: با سرد شدن هوا خسارت کم می شود، ولی با گرمای هوا دوباره احتمال خسارت وجود دارد که ضرورت دارد بحث مدیریت باغ مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سرما و بارندگی هایی که اتفاق افتاده اپیدمی شیوع آفت مگس را برای نارنگی دیررس به تعویق می اندازد، تصریح کرد: در شرایطی هستیم که محصول خرمالو هم در حال رسیدن است و اگر مراقبت، برداشت به موقع و مدیریت مناسب صورت نگیرد؛ شرایط شیوع آفت مگس مدیترانه در استان فراهم می شود.

بیگی خاطرنشان کرد: زمانی خاطرمان در ارتباط با آفت مگس مدیترانه در استان مازندران آسوده می شود که دمای هوا به زیر 12 تا 15 درجه به صورت ممتد باشد که این مهم اواخر آذر ماه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت مگس میوه همانند خاکستر زیر آتش است

آفت مگس میوه همانند خاکستر زیر آتش است