مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 09:102023-09-23اجتماعي

لزوم بررسی خطاهای مکرر در دیکته نویسی دانش آموزان توسط متخصص گفتاردرمانی


یک گفتار درمانگر و آسیب شناس گفتار و زبان در خصوص اهمیت توجه والدین به مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان، گفت: خطاهایی که در دیکته نویسی تکرار می شود، - ایسنا/البرز یک گفتار درمانگر و آسیب شناس گفتار و زبان در خصوص اهمیت توجه والدین به مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان، گفت: خطاهایی که در دیکته نویسی تکرار می شود، جابه جایی کلمات، حذف کلمه، جا انداختن مکرر و مشکلات شنیدن کلمه حتماً باید به صورت تخصصی توسط آسیب شناس گفتار و زبان بررسی شود.

بهناز رستمی در گفت و گو با ایسنا گفت: در کودکانی که مشکل خواندن و نوشتن دارند، یکی از خطاهای مرسوم به جای بررسی و حل ریشه ای این مسئله، تعویض معلم یا کمک گرفتن از معلمین برای آموزش در ساعات طولانی در کنار آموزش های مدرسه است و یا در مواردی تعویض و جابه جایی مداوم مدرسه به چشم می خورد.

در حالی که سطح مهارت های گفتاری و زبانی و سطح عملکرد شناختی کودکان منجر به آغاز رشد و یادگیری بهتر مهارت های خواندن و نوشتن می شود.

رستمی اظهار کرد: هر چقدر کودکان از لحاظ مهارت های زبانی شامل تعداد خزانه واژگان درکی و بیانی، درک مفاهیم معنایی، جمله بندی، مهارت های شنیداری و مهارت های گفتاری شامل تلفظ صحیح و وضوح مناسب کلام و نیز در مهارت های شناختی شامل توجه و تمرکز و حافظه عملکرد بهتری داشته باشند، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بررسی خطاهای مکرر در دیکته نویسی دانش آموزان توسط متخصص گفتاردرمانی

لزوم بررسی خطاهای مکرر در دیکته نویسی دانش آموزان توسط متخصص گفتاردرمانی