مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 18:452023-10-05بين الملل

واکنش فرانسه به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»


وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای به موفقیت ایران در هفته گذشته در خصوص قرار دادن ماهواره تصویربرداری نور 3 در مدار 450 کیلومتری زمین واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه فرانسه امروز پنجشنبه به موفقیت ایران در هفته گذشته در خصوص قراردادن ماهواره تصویربرداری نور 3 در مدار 450 کیلومتری زمین واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه ادعا شده است: فرانسه، پرتاب یک ماهواره در هفته گذشته که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مطابقت ندارد را محکوم می کند.

با توجه به قرابت فراوان موجود در فناوری های مورد استفاده برای پرتاب های فضایی و پرتاب موشک های بالیستیک، پرتاب این ماهواره تأثیر مستقیمی در پیشرفت های نگران کننده ایران در زمینه برنامه موشک های بالیستیک دارد.

هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که واشنگتن بی سر و صدا اذعان می کند که ماهواره ایران با موفقیت به مدار زمین رسیده است.

در گزارش این رسانه آمده است: ایران روز چهارشنبه ادعا کرد که با موفقیت یک ماهواره تصویربرداری را به فضا پرتاب کرده است، اقدامی که می تواند تنش ها را با کشورهای غربی که نگران استفاده از فناوری فضایی آن برای تولید سلاح های اتمی هستند، بیشتر کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فرانسه به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»

واکنش فرانسه به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»