مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-28فرهنگي

غایبان طولانی سینمای جنگ


اگرچه در طول چهار دهه گذشته نزدیک به یکصد فیلم با داستانی از فضای جنگ ایران و عراق یا حواشی آن ساخته شده ولی بیشتر، نام برخی از آن فیلم ها در ذهن مخاطب عام باقی مانده است؛ - فیلم هایی که سازندگانشان سال هاست یا عطای فیلمسازی را به لقایش بخشیده اند یا دیگر نتوانستند آثار درخشان خود را تکرار کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سینمای جنگی ایران یا دفاع مقدس که در سال های گذشته عناوین دیگری همچون مقاومت به آن افزوده شده است، از همان روزهایی که هنوز جنگ تحمیلی بر ایران تمام نشده بود، آغاز شد و فیلم هایی را به تماشا گذاشت که امروز جزو پرفروش های این نوع از سینما شناخته می شوند.

مروری بر جریان آغازین این سینما یادآوری می کند که در سال های ابتدایی جنگ، دو فیلم مرز به کارگردانی جمشید حیدری و برزخی ها به کارگردانی ایرج قادری ساخته شدند که به نوعی اولین فیلم های جنگی سینمای ایران شناخته می شوند.

سپس ناصر محمدی و جواد طاهری با فیلم های جانبازان و عبور از میدان مین دیگر نام های این گونه سینمایی شدند که در آثار خود بیشتر به حادثه جنگ پرداختند.

این روند با تولید فیلم های دیگر توسط افرادی که بعدها چندان نامی از آن ها در عرصه فیلمسازی باقی نماند ادامه پیدا کرد تا اینکه کسانی وارد کارزار سینمای جنگ شدند که در سال های بعد برای خود نامی دست و پا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غایبان طولانی سینمای جنگ

غایبان طولانی سینمای جنگ