اضافه تناژ بار کامیون ها 2100 کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی را تخریب می کندبه گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان شکری؛ معاون توسعه ومدیریت مناب عاداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تناژ واقعی بار کامیون های معادن در اکثر موارد به درستی اعلام نمی شود، اظهار کرد کرد: تناژ بالاتر از استاندارد کامیون های معادن ضمن تخریب جاده ها، به دلیل عدم حمل بار با بارنامه در بیشتر معادن، ضمن تضییع حقوق و عوارض دولتی موجب تخریب و خسارت به جاده ها می شوند. وی با بیان اینکه متاسفانه معادن به ندرت در ترمیم راه های تخریب شده، مشارکت می کنند، گفت: حمل استاندارد بار و تناژ مجاز کامیون های معادن و صدور بارنامه موحب جلوگیری از تخریب جاده ها، کاهش تصادفات، صرفه جویی در هزینه های ترمیم آسفالت راه ها و در نتیجه هزینه شدن اعتبار مربوطه برای آسفالت دیگر مسیرها و افزایش درآمدهای سازمان راهداری خواهد شد. معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تعیین نهاد راهبر ایمنی با اختیارات کامل برای مدیریت ایمنی راه را ضروری برشمرد و افزود: حداقل 26 ارگان در زمینه ایمنی راه ها دخیل هستند و برای ارتقاءایمنی راه ها باید همه نهادها پای کار بیایند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |