مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:102023-09-30سياسي

مهارت آموزی در دانشگاه ها باید تقویت شود


رییس دانشگاه رازی کرمانشاه مهارت آموزی را کلید حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: مهارت آموزی مانع از هدررفت منابع می شود و به دنبال آن اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه رازی کرمانشاه مهارت آموزی را کلید حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: مهارت آموزی مانع از هدررفت منابع می شود و به دنبال آن اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

محمد نبی احمدی در نشست با مسئولین هسته ها، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه رازی، با تاکید بر لزوم توسعه مهارت آموزی در دانشگاه ها، افزود: در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته دنیا همچون دانشگاه های استنفورد، سوربن، مونیخ و کره جنوبی بنا را بر اصل مهارت آموزی نهاده اند.

رییس دانشگاه رازی ادامه داد: در کشور ما دانشگاه های کمی هستند که در زمینه مهارت آموزی موفق بوده اند که از جمله آنها می توان به دانشگاه علامه طباطبایی و صنعتی شریف اشاره کرد، لذا ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

احمدی یادآورشد: در سال 1372، 79 درصد بودجه دانشگاه های کشور وابسته به بودجه عمومی بود که در سال 1390 این عدد به 82 درصد رسید، درحالیکه دانشگاه های کشورهای توسعه یافته ریالی به بودجه عمومی اتکا ندارند و این دانشگاه ها خودشان را اداره می کنند و از سرمایه نجومی نیز برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت آموزی در دانشگاه ها باید تقویت شود

مهارت آموزی در دانشگاه ها باید تقویت شود