مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:102023-10-01فرهنگي

هنر چرم دوزی کردستان در مسیر توسعه قرار دارد


چرم دوزی یکی از معروف ترین هنرهای سنتی و رشته های کاربردی صنایع دستی استان کردستان است که پس از گذشت سال های متمادی همچنان مرسوم بوده و به عنوان هنری زیبا ماندگار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، چرم دوزی یکی از معروف ترین هنرهای سنتی و رشته های کاربردی صنایع دستی استان کردستان است که پس از گذشت سال های متمادی همچنان مرسوم بوده و به عنوان هنری زیبا ماندگار شده است و صنعتگران این حوزه با عشق و علاقه به تولید محصول می پردازند و آثاری ارزشمند و ماندگار خلق می کنند.

هیوا گروسی از جمله هنرمندان توانمندی است که در این زمینه با راه اندازی یک کارگاه کوچک اما پر از خلاقیت توانسته است اقدام به تولید محصولات چرم دوزی و عرضه آن به استان های سراسر کشور کند.

  این صنعتگر فعال سنندجی با بیان اینکه حدود 14 سال است که کار چرم دوزی را شروع کرده است، گفت: بنده در رشته گرافیک تحصیل کرده بودم و به همین منظور برای طراحی لوگو با یک شرکت چرم دوزی همکاری داشتم، رفته رفته در این شرکت به این هنرصنعت علاقه مند و حدود 10 سال به صورت جدی مشغول به کار شدم.

گروسی اظهار کرد: پس از آن با پشتوانه خانواده ام و همکاری معاونت صنایع دستی استان کردستان کارگاهی را راه اندازی کردم و در آن کارگاه مشغول به تولید مصنوعات چرمی شدم و هم اکنون برای 5 نفر به صورت مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر چرم دوزی کردستان در مسیر توسعه قرار دارد

هنر چرم دوزی کردستان در مسیر توسعه قرار دارد