مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-22اقتصادي

وضعیت صادرات در آذربایجان شرقی مطلوب نیست


سرپرست گمرکات استان آذربایجان شرقی گفت: سهم صادرات گمرکات استان به لحاظ صنعتی بودن وظرفیت بالای استان در حدمطلوب نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  اولین جلسه میز تجاری عراق با حضور سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان و نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی با هدف احصاء مسائل و  مشکلات تجارت و تسهیل شرایط صادرات به این کشور در محل اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد.

  صادق نامدار سرپرست گمرکات استان آذربایجان شرقی در این جلسه بر همکاری دوجانبه بین بخش خصوصی و دولتی در راستای افزایش میزان تجارت در استان تاکید کرد و گفت: کل صادرات کشور به عراق درسال گذشته مبلغ چهار میلیارد و 540 میلیون دلار بود که سهم صادرات آن از گمرکات استان به میزان 151میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهم صادرات گمرکات استان به لحاظ صنعتی بودن و ظرفیت بالای استان در حدمطلوب نبوده است اظهار داشت: باید از ظرفیت اتاق بازرگانی تبریز، رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه و سازمان های موازی در گمرک در راستای ایجاد همدلی و هم افزایی جهت افزایش صادرات به عراق استفاده کرد.

نامدار همچنین درخصوص ترانشیپمنت در مرز گفت: با توجه به تخلیه کامیون به کامیون محصولات صادراتی در هنگام ورود به کشور عراق، کالاهای سریع الفساد مستثنی بوده و بصورت حمل یکسره وارد کشور عراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت صادرات در آذربایجان شرقی مطلوب نیست

وضعیت صادرات در آذربایجان شرقی مطلوب نیست