مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-10بين الملل

فلسطین در اشعار شعرا و ادیبان تاجیک


موضوع فلسطین در آثار ادیبان تاجیکستان به خصوص شاعران این کشور از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از طریق سرودن چنین اشعاری حمایت خود را از ملت مظلوم ولی سربلند فلسطین اعلام داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، موضوع فلسطین در آثار ادیبان تاجیکستان به خصوص شاعران این کشور از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از طریق سرودن چنین اشعاری حمایت خود را از ملت مظلوم ولی سربلند فلسطین اعلام داشته اند.

مسئله فلسطین از دیر باز مورد توجه ادبیان تاجیک قرار داشته و شاعران این کشور با سرودن اشعار پرسوز هم دلی خود را با مردم شجاع فلسطین اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند.

در زیر با نمونه های از این اشعار آشنا می شوید.

رستم وهاب زاده می کشد ز بند دل قبله نخستینم کعبه در میان جان، روی بر فلسطینم کو حلاوت ایمان؟ تا ز قدس محرومم از ملامت وجدان درد می کند دینم سنگ های خون آلود، سنگ های خون آلود.

هر شب از کناران دل ستاره می چینم بوسه می زنم از دور، کودک فلسطینی لاله های زخم تو – مهر آل یاسینم ناوگان آزادی تا به گل فرو بنشست آشنا نخواهم بود بیش از این چو بنشینم ای بشر! تفاوت را بس عظیم می یابم زان که تو همی گویی تا من آنکه می بینم پایگاه معراج ای خاک پاک آزادی آبرو ز تو دارد آسمان رنگینم دیده ام به رویایی از میان خاک و خون دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسطین در اشعار شعرا و ادیبان تاجیک

فلسطین در اشعار شعرا و ادیبان تاجیک