مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 12:102023-09-26سياسي

هدر رفت بیت المال در سایه ناهماهنگی مدیریت شهری اراک


پروژه تقاطع فراهان یکی از مصوبات بر زمین مانده شورای پنجم شهر اراک بود که دومین سال فعالیت شورای ششم بالاخره به دستور شهردار وقت اجرای آن به پیمانکار سپرده شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک؛ اهمیت  شورای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان بخشی از ساختار تصمیم گیری و نظارتی بر کسی پوشیده نیست، افزایش نقش دولت های محلی (شوراها و شهرداری ها) بر جنبه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی شهروندان، اهمیت این نهاد را برای مردم ملموس تر و پراهمیت تر کرده است.

شورای های شهر نماد جامعه مدنی هستند که نزدیک ترین نهاد تصمیم گیری و نظارتی به متن جامعه می توانند محسوب شوند.

  شوراهای اسلامی با هدف گسترش و تقویت نهادهای جامعه مدنی و افزایش مشارکت عمومی در شهرها و روستاهای کشور تشکیل و وظایف مهمی چون رفع کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی و اقتصادی شهر، نظارت بر درآمد و هزینه های شهرداری و تصویب بودجه های سالانه شهرداری که تأثیر مستقیم بر رفاه و امنیت شهروندان دارد، را بر عهده دارند، شوراها هم به عنوان یک حکومت محلی در ادوار مختلف دارای نقاط ضعف و قوت و بعضاً حاشیه ساز و گاهی هم کار آمد بوده اند.

شورای ششم شهر اراک طی این دو سالی که از عمرش می گذرد گویا در درون خود دچار اختلافات پنهان و پیدایی است که قدرت تصمیم گیری و جسارت را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدر رفت بیت المال در سایه ناهماهنگی مدیریت شهری اراک

هدر رفت بیت المال در سایه ناهماهنگی مدیریت شهری اراک