مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:102023-10-01پزشكي

تبعیض سنی در طراحی الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی


در وبینار هوش مصنوعی و سالمندی مطرح شد که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از آن جایی که سالمندان کم تر از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند، - ممکن است در طراحی الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی به نیازهای آنان کمتر توجه شود.

از آن جایی که هم اکنون خدمات رسانی به این گروه از جامعه نمی تواند به صورت قانع کننده، اختصاصی در نظر گرفته شود، می تواند نمایان دهنده تبعیض سنی در این زمینه باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا لک پور، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در وبینار هوش مصنوعی و سالمندی که گروه پژوهشی سلامت سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی سالمند، با بیان اهمیت و ضرورت توجه به سالمندان و مسائل مرتبط با سالمندی، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بحران های جمعیتی در کشور و سرعت افزایش آن به سوی سالمندی، نیاز است که متخصصان و صاحب نظران به این مسأله ورود جدی تری پیدا کنند.

وی با بیان این که حدود 60 درصد از هزینه های درمانی را سالمندان به خود اختصاص می دهند، اظهار کرد: این سرانه درمانی، بار سنگینی را برای خانواده ها و سیستم های درمانی، بیمه ها و .

دارد.

همچنین هم اکنون منابع کمی برای خدمات دهی مراقبتی و بهداشتی - درمانی از نهادهای دخیل در نظر گرفته شده است که نیاز سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعیض سنی در طراحی الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی

تبعیض سنی در طراحی الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی