مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 07:252023-09-24اجتماعي

تراموا، شاخص شهرهای پیشرفته جهان/ حفظ ایمنی و کاهش آلودگی از مزایای قطارهای شهری


در حالی که معضل آلودگی هوا و ترافیک شهری زندگی مردم را در اغلب کشورهای جهان مختل کرده، مسوولان و کارشناسان، راه اندازی و استفاده از «تراموا» را که در برخی از کشورها نیز قدمتی چندساله و کارنامه ای موفق دارد، - در حالی که معضل آلودگی هوا و ترافیک شهری زندگی مردم را در اغلب کشورهای جهان مختل کرده، مسوولان و کارشناسان، راه اندازی و استفاده از تراموا را که در برخی از کشورها نیز قدمتی چندساله و کارنامه ای موفق دارد، به عنوان راه حلی در این زمینه توصیه می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تراموا یا واگن برقی نوعی قطار شهری است که واگن های آن روی ریل هایی که در خیابان تعبیه شده اند، حرکت می کنند.

واگن های تراموا به طور معمول از قطارهای عادی و حتی متروها سبک تر و کوتاه تر بوده و برای حمل مسافر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ترامواها می توانند حتی بین شهرهای بزرگ و کوچک و کشورها نیز تردد کنند و این را یکی از مزایای این وسیله نقلیه دانسته اند.

امروزه بیشتر قطارشهری ها به وسیله شاخک برق رسان از برق استفاده می کنند؛ اگر لازم باشد این قطارشهری ها ممکن است از دستگاه های قدرت بسیاری استفاده کنند.

دیگر انواعی از قطاربرقی هم هستند که سوخت شان نفت گاز است و بیشتر از آن ها در مسیرهای میان شهر و روستاها استفاده می شود؛ انواعی نیز وجود دارند که با بنزین،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراموا، شاخص شهرهای پیشرفته جهان/ حفظ ایمنی و کاهش آلودگی از مزایای قطارهای شهری

تراموا، شاخص شهرهای پیشرفته جهان/ حفظ ایمنی و کاهش آلودگی از مزایای قطارهای شهری