مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:102023-09-25فرهنگي

خانه «ایرانی» همدان باید به حالت اولیه بازگردد


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره تخریب بالکن خانه ایرانی(وکیل الرعایا یا همان مدرسه آزاد) گفت: - ایسنا/همدان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره تخریب بالکن خانه ایرانی(وکیل الرعایا یا همان مدرسه آزاد) گفت: هر گونه حذف جزییات یا الحاقات اضافه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر آنچه از اصل و اصالت بنا کم یا حذف شده باشد، باید به حالت اولیه برگردد.

حاج شیخ تقی ایرانی ملقب به وکیل الرعایا که حدود 110 سال قبل ساختمان وکیل الرعایا یا همان مدرسه آزاد که به خانه ایرانی مشهور شد را ساخت.

وی در دوره های اول و دوم مجلس شورای ملی نماینده مردم همدان بوده است.

این ساختمان قبل از انقلاب مدتی در اختیار دادگستری استان بود و بعد از انقلاب اسلامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و هفتم اسفند 1386 به شماره 21628 به نام مدرسه آزاد در فهرست میراث ملی ثبت شد.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان از سال 1395 دیگر مجوز تحصیل در این ساختمان را صادر نکرد و در زمینه ناایمن بودن این بنا برای دانش آموزان هشدار داد.

آموزش و پرورش همدان هم از آن سال این ساختمان را در اختیار انجمن علمی معلمان و دانش آموزان و همچنین کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه «ایرانی» همدان باید به حالت اولیه بازگردد

خانه «ایرانی» همدان باید به حالت اولیه بازگردد