مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:002023-10-16پزشكي

افزایش شیوع کولیت اولسراتیو بین جوانان جدی است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محسن آخوندی ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: کولیت اولسروز یک بیماری التهابی روده بزرگ است که قسمت های مختلف آن را درگیر می کند و امروزه در بین جوانان شیوع بیشتری پیدا کرده است که علت اصلی این بیماری ناشناخته است.

افزایش شیوع بیماری کولیت اولسراتیو در بین جوانان وی افزود: بیماری کولیت اولسراتیو سبب التهاب مخاط روده بزرگ می شود که بسته به شدت آن بیمار دچار اسهال، اسهال خونی و خونریزی در موارد شدیدتر می شود.

فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: اگر در این بیماری اسهال بیماران بیش از دو هفته ادامه یابد یا اسهال خونی داشته باشند همچنین همراه با اسهال بلغم که شبیه ترشحات بینی است دفع کنند مشکوک به بیماری کولیت اولسراتیو هستند.

آخوندی خاطرنشان کرد: کولیت اولسروز یک بیماری عفونی نیست و ممکن است فرد چند ماه دچار این بیماری باشد همچنین امکان دارد به اشتباه بیماری عفونی تشخیص داده شود و بیمار درمان طولانی مدت نامرتبط دریافت کند به همین دلیل افرادی که سابقه این بیماری را دارند باید کولونوسکوپی انجام دهند.

فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: این بیماری به وسیله کولونوسکوپی قابل تشخیص است که با دستگاه آندوسکوپ داخل روده دیده می شود و اگر التهابی باشد نمونه برداری می کنند و تشخیص داده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیوع کولیت اولسراتیو بین جوانان جدی است

افزایش شیوع کولیت اولسراتیو بین جوانان جدی است