مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-18سياسي

استفتاء فداییان فلسطینی از امام خمینی(ره) چه بود؟+عکس


جمعی از فداییان فلسطینی 55 سال پیش، از رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خواست فرمان خواهی برای جهاد در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران توانا، اوایل شهریور 1347 بود که پرسش نامه ای از سوی جمعی از فداییان فلسطینی به دست امام خمینی(ره) رسید.

در این فرمان خواهی آمده بود که در حال حاضر برای نجات اماکن مقدسه به غیر از متوسل شدن به مقاومت مسلحانه، چاره ای نیست و در چنین شرایطی، آیا مسلمانانی که توانایی حمل سلاح و جهاد داشته اند یا افرادی که می توانند کمک مالی کنند، می توانند از این خدمت دینی سرپیچی کنند و اوضاع را نادیده بگیرند؟ در ادامه مطرح کردند که آیا جایز است از زکات و حقوق شرعیه در مسلح نمودن و تربیت مسلمانان استفاده کرد یا خیر؟ زمینه طرح این فرمان خواهی شاید به اعلامیه 15 ماه پیش امام خمینی(ره) در ایام جنگ 6 روزه اعراب و اسراییل انتشار یافته بود، بر می گشت.

  اما فرمان امام خمینی(ره) در پاسخ به فداییان فلسطین به شرح زیر است: قبلًا هم تذکر داده ام که دولت غاصب اسراییل، با هدف هایی که دارد، برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آنست که اگر مسلمین به آن ها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آن ها امکان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است، لازم است بر دُول اسلامی به خصوص و بر سایر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفتاء فداییان فلسطینی از امام خمینی(ره) چه بود؟+عکس

استفتاء فداییان فلسطینی از امام خمینی(ره) چه بود؟+عکس