مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 21:202023-09-25اقتصادي

قاسمی: استمرار پسروی آب خلیج گرگان در سواحل گلستان/ مردم در انتظار ثمره لایروبی


مشاهدات خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو از سواحل شهر ساحلی بندر ترکمن در غرب استان گلستان حکایت از آن دارد که پسروی آب خلیج گرگان با سرعت و شدت محسوسی همچنان ادامه دارد و عدم چاره اندیشی برای این چالش مهم، - استمرار شرایط خاص اقلیمی، کاهش تراز ِآب دریای خزر، انسداد کریدور های تبادل آب، کاهش شدید آورده رود های منتهی به خلیج گرگان و بخل و کاهش محسوس بارندگی سبب استمرار شدید پسروی آب در سواحل خلیج گرگان در استان گلستان و نگرانی اهالی منطقه شده است.

مشاهدات خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو از سواحل شهر ساحلی بندر ترکمن در غرب استان گلستان حکایت از آن دارد که پسروی آب خلیج گرگان با سرعت و شدت محسوسی همچنان ادامه دارد و عدم چاره اندیشی برای این چالش مهم، تبعات ناگواری را در پی خواهد داشت.

پیامد های ناشی از این عارضه سبب شد تا خط تراز آب در سواحل خلیج گرگان به ویژه در مسیر آبی شهر بندرترکمن به جزیره اشوراده، افت شدید داشته و پسروی چند صد متری در محدوده اسکله ایجاد شود.

با وجود آنکه در اوایل سال گذشته عملیات لایروبی و رسوب برداری از یکی از کانال های آبرسان بین دریای خزر و خلیج گرگان در محدوده کانال آشور در شمال جزیره اشوراده آغاز شده است و به گفته مدیران حدود 85 تا 90 پیشرفت فیزیکی داشته است، اما ثمره ای از این لایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاسمی: استمرار پسروی آب خلیج گرگان در سواحل گلستان/ مردم در انتظار ثمره لایروبی

قاسمی: استمرار پسروی آب خلیج گرگان در سواحل گلستان/ مردم در انتظار ثمره لایروبی