مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:162023-10-21سياسي

خروش طوفان الاقصی بر بام دنیا


خبرگزاری فارس لرستان، بهنام فروتن نیا جامعه شناس و کارشناس مباحث سیاسی و اجتماعی، در یادداشتی اختصاصی برای این رسانه در خصوص تحلیل اجتماعی طوفان الاقصی نوشت؛ عملیات ترکیبی طوفان الاقصی در قلب سرزمین رژیم اشغالگر نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ها در برابر طغیان و ستمگری محسوب می شود که از نوع جنبش های اجتماعی و انقلاب های مردمی متفاوت است.

تفاوت عملیات طوفان الاقصی از چند جهت قابل بررسی و تامل است.

یکم: عبور تاریخی مجاهدان فلسطین از مبارزه سنتی و سنگ پرانی به جنگ ترکیبی با مدل های پیچیده روز دنیا و برنامه ریزی دقیق و طراحی عملیات دقیق و پیچیده آن.

دوم: شجاعت ستودنی مبارزانی که متهورانه خطرات رویارویی با نظامیان کارکشته،مسلح به ابزارهای فوق سری رونمایی نشده، استحکامات سخت افزاری و نرم افزاری نفوذ ناپذیر، موانع سخت فیزیکی و گنبد آهنین ضد ضربه که حاشیه امن اسراییل قلمداد می شد.

سوم: دستیابی مبارزان فلسطین به فناوری تولید، مونتاژ و بهره برداری از موشک های هوشمند و سایر ادوات نظامی که در عملیات ترکیبی طوفان بکار رفت و این یعنی سرآغاز تحول در مبارزات آتی فلسطین.

چهارم: حمایت مردمی غزه از این عملیات که علیرغم اجحاف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این عملیات از مرحله،طراحی، تجهیز، آماده سازی و اجرا کاملا محرمانه ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروش طوفان الاقصی بر بام دنیا

خروش طوفان الاقصی بر بام دنیا