مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 07:202023-09-27بين الملل

سفر مکرون به ایتالیا در اوج تنش بر سر مهاجرت ها


جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا سه شنبه با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در رم در حالی که تنش ها بین دو کشور بر سر موضوع مهاجرت ادامه دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مکرون برای شرکت در مراسم تشییع جنازه جورجیو ناپولیتانو رییس جمهور سابق ایتالیا که روز جمعه در سن 98 سالگی درگذشت، به پایتخت ایتالیا رفته است.

دفتر نخست وزیر ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد، پس از این مراسم، ملونی و مکرون دیداری طولانی و دوستانه با تمرکز بر مدیریت پدیده مهاجرت و اولویت های اقتصادی اروپا داشتند.

این دو رهبر آخرین بار در ژوئن در پاریس با یکدیگر دیدار کردند و قرار است روز جمعه در اجلاس سران کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا به نام مِد 9 (Med 9) در جزیره مالت شرکت کنند.

دفتر مکرون نیز تایید کرد که آنها درباره نیاز به یافتن راه حل برای مساله مهاجرت و همچنین مسائل اقتصادی اروپا گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، افزایش شدید مهاجران به جزیره لامپدوزا ایتالیا در اوایل ماه جاری، بحث تلخی را در سراسر اتحادیه اروپا در مورد اینکه چه کسی مسئولیت پناهجویان را بر عهده می گیرد، برانگیخت.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پاریس از هیچ مهاجری که از لامپدوزا می آیند استقبال نخواهد کرد زیرا تنها در عرض سه روز 8 هزار و 500 مهاجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مکرون به ایتالیا در اوج تنش بر سر مهاجرت ها

سفر مکرون به ایتالیا در اوج تنش بر سر مهاجرت ها