مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 18:012023-10-08اقتصادي

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی برومندی ظهر امروز در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از مجموعه تراکتورسازی تبریز به خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشاورزی در جهان ضریب مکانیزاسیون است.

اگر گذشته کشاورزی ایران را بررسی کنیم با یک کشاورزی معیشتی و سنتی روبرو خواهیم شد اما در سالیان بعد از وقوع انقلاب اسلامی، توفیقات زیادی در این بخش حاصل شده است و تولیدات بخش کشاورزی از 25 میلیون تن به بیش از 135 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت ما در بخش کشاورزی توجه به مکانیزاسیون و دانش فنی است و بر کسی پوشیده نیست که در این حوزه، تراکتورسازی تبریز، مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است که خدمات بی نظیری به کشاورزی کشور ارائه داده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت:  اینکه با وجود هم تحریم ها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کرده اند اجازه نداده ایم به امنیت غذایی ما خدشه ای وارد کنند بخش عظیمی از آن مرهون خدمات تراکتورسازی تبریز است.

برومندی از رشد ضریب مکانیزاسیون در کشور در سالهای اخیر خبر داد و گفت: در حوزه باغبانی متاسفانه ضریب مکانیزاسیون کمتر از یک اسب بخار در هکتار است اما در تلاش هستیم در برنامه تحولی که دولت سیزدهم دنبال می کند که بخش مهمی از آن در حوزه کشاورزی و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد: صادرات 3 میلیارد دلاری محصولات باغبانی