مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 13:052023-10-12پزشكي

دستاورد درخشان یک غربالگری سراسری؛ نجات بیش از 4 هزار کودک در هر سال


غربالگری خطرناک است و آسیب هایی جبران ناپذیر به دنبال دارد؟ اگر این گونه فکر می کنید یا در اطرافیانتان کسی را سراغ دارید که بر این باور است، بهتر است این نتایج را مرور کنید! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ،از جمله غربالگری های سراسری که اجرایش قدمت زیادی در کشورمان دارد، غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان است که نزدیک به دو دهه  است که در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و نتایجش آنچنان درخشان است که می تواند نظرها را به خود جلب کرده و زمینه ساز شکل گیری طرح های دیگر غربالگری در کشور شود.

طرحی که از مهرماه سال 1384 شروع شده و حالا وارد نوزدهمین سال اجرا گردیده است و به نوعی طرحی زیرساختی برای دیگر غربالگری های مهم نوزادان است.

نکته ای که دکتر شهین یاراحمدی، رییس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری آن، تاکید می کند: طی این مدت، برنامه به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت خود دست یافته و به عنوان یکی از موفق ترین برنامه های ملی در حوزه سلامت کودکان شناخته شده است.

وی با بیان این که در مدت این 18 سال بالغ بر 22 میلیون نوزاد ایرانی و غیرایرانی مورد غربالگری قرار گرفته و بیش از 64 هزار بیمار نیز شناسایی شده اند، می گوید: تمام بیماران شناسایی و درمان شده از بهره هوشی طبیعی برخوردارند و هیچ بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد درخشان یک غربالگری سراسری؛ نجات بیش از 4 هزار کودک در هر سال

دستاورد درخشان یک غربالگری سراسری؛ نجات بیش از 4 هزار کودک در هر سال