مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 21:202023-10-21پزشكي

یک متخصص تغذیه: دیابت تا سال 2030 به هفتمین علت مرگ ومیر در دنیا تبدیل خواهد شد


شیوع دیابت خصوصا دیابت نوع 2 به طور گسترده ای در  دنیا رو به  افزایش است و بنا بر پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 هفتمین علت مرگ و میر در دنیا، - شیوع دیابت خصوصا دیابت نوع 2 به طور گسترده ای در  دنیا رو به  افزایش است و بنا بر پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 هفتمین علت مرگ و میر در دنیا، دیابت خواهد بود .

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی  با هشدار در مورد آمار رو به افزایش ابتلا به دیابت در ایران گفت: بنا بر پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 هفتمین علت مرگ و میر در دنیا، دیابت خواهد بود.

  نجمه سیفی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شیوع دیابت خصوصا دیابت نوع 2 به طور گسترده ای در  دنیا رو به  افزایش است و بنا بر پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 هفتمین علت مرگ و میر در دنیا، دیابت خواهد بود .

  وی افزود: شیوع دیابت در کشورهای در حال توسعه نیز با سرعت بالایی رو به افزایش است و در بین کشورهای منطقه خاور میانه نیز ایران آمار بالایی از شیوع دیابت دارد به طوری که 14 درصد جمعیت بالای 25 سال در ایران مبتلا به دیابت هستند.

  این متخصص تغذیه و رژیم درمانی  با اشاره به مخاطراتی که فرد در پی بروز دیابت با آن مواجه می شود، اظهار کرد: ابتلا به دیابت با خطر بیماری های زیادی همراه است که نارسایی ارگان های حیاتی مثل چشم، کلیه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک متخصص تغذیه: دیابت تا سال 2030 به هفتمین علت مرگ ومیر در دنیا تبدیل خواهد شد

یک متخصص تغذیه: دیابت تا سال 2030 به هفتمین علت مرگ ومیر در دنیا تبدیل خواهد شد