مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-20پزشكي

شناسایی یکی از دلایل احتمالی «کووید طولانی»


بیماری مرموزِ «کوویدِ طولانی» مدت ها بعد از ابتلا به کووید-19، همچنان طیف گسترده ای از علائم از جمله خستگی، از دست دادن بویایی و چشایی، درد قفسه سینه و سرفه مزمن را در افراد بروز می دهد.

- بیماری مرموزِ کوویدِ طولانی مدت ها بعد از ابتلا به کووید-19، همچنان طیف گسترده ای از علائم از جمله خستگی، از دست دادن بویایی و چشایی، درد قفسه سینه و سرفه مزمن را در افراد بروز می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آنجایی که جهان در حال حاضر با افزایش موارد فصلیِ ابتلا به کرونا مواجه است ، متخصصان بر تلاش های خود برای بررسی دلایل کووید طولانی مدت (کووید مزمن) می افزایند.

متخصصان هنوز به طور قطعی نمی دانند که چه فاکتور یا فاکتورهایی باعث ابتلا به کووید طولانی مدت می شود و در عین حال اصطلاح کووید طولانی مدت، حدود 200 علامت مختلف را شامل می شود.

اما به باور متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا، کاهش سطح سروتونین می تواند توجیهی برای بروز علائم طولانی مدت این بیماری باشد.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بر خلق وخو، حافظه، خواب، هضم، لخته شدن خون و حتی فعالیت هورمون های تولیدمثلی تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: تخمین ها حاکی از آن است که بین 10 تا 30 درصد افراد پس از بهبودی از علائم اولیه کرونا، نوعی کووید طولانی مدت را تجربه کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یکی از دلایل احتمالی «کووید طولانی»

شناسایی یکی از دلایل احتمالی «کووید طولانی»