مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-04پزشكي

انقلاب دانشمند زن مجارستانی در علم پزشکی


کاتالین کاریکوی 68 ساله، دانشمند زن مجارستانی در علم پزشکی بخش عمده ای از دهه 1990 را صرف نوشتن درخواست های کمک هزینه کرد تا برای تحقیقاتش در مورد «اسید ریبونوکلییک پیام رسان» تأمین مالی کند، - کاتالین کاریکوی 68 ساله، دانشمند زن مجارستانی در علم پزشکی بخش عمده ای از دهه 1990 را صرف نوشتن درخواست های کمک هزینه کرد تا برای تحقیقاتش در مورد اسید ریبونوکلییک پیام رسان تأمین مالی کند، مولکول های ژنتیکی که به سلول ها می گوید چه پروتیین هایی بسازند که برای زنده نگه داشتن بدن ما ضروری است.

اکوایران: تحقیق در مورد ماده ای به نام ام ار ان ای در ابتدا برای کاتالین کاریکو، دانشمند مجارستانی الاصل هزینه گزافی داشت اما پافشاری او در رسیدن به هدفش در نهایت انقلابی در علم پزشکی به راه انداخت و نوبل را برایش به ارمغان آورد.

  علاقه زیاد کاتالین کاریکو، دانشمند مجارستانی الاصل برای تحقیق در مورد ماده ای به نام ام ار ان ای (mRNA)) برای مبارزه با بیماری در ابتدا هزینه ای گزاف برایش داشت و جایگاهش در هیات علمی یکی از مطرح ترین دانشگاه های آمریکا را به خطر انداخت.

  حالا اما کار پیشرو او که راه را برای ساخت واکسن های فایزر/بیونتک و مدرنا برای کووید 19هموار کرد و انقلابی در مبارزه با یکی از بزرگترین پاندمی های تاریخ بشر به راه انداخت جایزه نوبل پزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب دانشمند زن مجارستانی در علم پزشکی

انقلاب دانشمند زن مجارستانی در علم پزشکی