مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-01فرهنگي

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شناخت آیین ها و فرهنگ های گذشته کمک می کند


نمایش «آخرین بازی» در بخش صحنه ای آزاد به نویسندگی هوشنگ جاوید و کارگردانی علی آزادنیا از مشهد به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی راه یافت.

- به بهانه راهیابی نمایش آخرین بازی به یک جشنواره بین المللی؛ جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شناخت آیین ها و فرهنگ های گذشته کمک می کند ایسنا/خراسان رضوی نمایش آخرین بازی در بخش صحنه ای آزاد به نویسندگی هوشنگ جاوید و کارگردانی علی آزادنیا از مشهد به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی راه یافت.

هوشنگ جاوید، نویسنده نمایش آخرین بازی در گفت وگو با ایسنا در خصوص حضور این نمایش در جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی اظهار کرد: این نمایش به یاد استادان بزرگ سیاه بازی چون ماشالله وحیدی و سید حسین یوسفی نگاشته شده است.

سعی کرده ام در متن نمایش نسبت به لوح های تقدیری که به بازیگران داده می شود و اینکه چقدر می تواند هنرمند را دارای ارزش واقعی نشان دهد حالت اعتراضی خود را داشته باشم، همچنین پرداخت به تاریخ سیاه بازی و هنرمندان مشهور و به نام این رشته یکی از اهداف من در نوشتن متن نمایش آخرین بازی بود.

وی در خصوص اهمیت حفظ جایگاه هنرمندان آیینی و سنتی کشور خاطرنشان کرد: نگاه به این هنر یکی از دغدغه های اصلی من در نوشتن این اثر بود در زمان نگارش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شناخت آیین ها و فرهنگ های گذشته کمک می کند

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شناخت آیین ها و فرهنگ های گذشته کمک می کند