مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-06اقتصادي

حذف طرح استادشاگردی از برنامه هفتم


عناوین مهم ترین خبرهای حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری به برگزاری نشست شورای عالی کار تا پایان مهرماه،آمار بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار، - حذف طرح استادشاگردی در برنامه هفتم و ایجاد 670 هزار شغل روستایی در دوسال گذشته اختصاص داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این هفته مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که سالانه با داشتن بیش از 800 بازرس کار، 420 هزار بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در سطح کشور برای نظارت برکار ارائه می شود که نواقص را برطرف کنند.

وی همچنین از تشکیل 23 هزار کارگروه حفاظت فنی و بهداشت کار بر طبق ماده 93 قانون کار خبر داد و گفت: تمام کارگاه های بالای 25 نفر باید این کارگروه را داشته باشند.

ایجاد 670 هزار شغل روستایی خبر دیگری بود که این هفته از سوی معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری ریاست جمهوری اعلام شد.

به گفته وی، بیش از 80 هزار میلیارد تومان جهت رونق تولید در کارگران باشد، باید در یک فرایند سه جانبه و با نظر همه شرکای اجتماعی صورت گیرد.

وی درباره اختصاص سبد معیشت به کارگران گفت: ما مانع این نیستیم که کارفرما حقوق بیشتری به کارگر بدهد، شورای عالی کار طبق ماده 41 قانون سالانه کف و حداقل حقوق را مشخص می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف طرح استادشاگردی از برنامه هفتم

حذف طرح استادشاگردی از برنامه هفتم