مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 21:252023-10-17فرهنگي

ثبت «پسته اکبری» ارمغان دومین جشنواره پسته در انار


دومین جشنواره پسته اکبری و سومین جشنواره روستا و عشایر شهرستان انار آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان انار، محسن صالحی فرماندار انار امشب در حاشیه برگزاری دومین جشنواره پسته اکبری شهرستان انار اظهار کرد: این جشنواره با اولویت ثبت پسته اکبری اناری برگزار می شود.

وی عنوان داشت: در این جشنواره نمایشگاهی با بیش از 60 غرفه به مدت 3 روز تا جمعه 28 مهرماه از ساعت 16 تا 22 دایر و مورد بازدید وخرید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 صالحی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایش محصولات تولیدی خانگی انار و صنایع دستی و معرفی ارقام پسته دانست و گفت: قدردانی و حمایت از روستاییان وعشایر این شهرستان از اهداف دیگر این جشنواره است.

 گرجی مدیر جهاد کشاورزی انار نیز گفت: پسته اکبری یکی از ارقام دیرگل پسته است که این نوع پسته در برابر کم آبی و شوری آب مقاوم است و مورد توجه کشاورزان قرار گرفته و در این منطقه تکثیر و بخش عظیمی از تولید پسته این شهرستان را تشکیل می دهد و مشتریان بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد.

 سیرجانی مدیر باغبانی استان کرمان نیز در توضیحاتی گفت: مسأله مهمی که در کنترل عوامل اقلیمی مورد توجه قرار گرفته، ایستگاه های هوشمند کشاورزی و آب است که در چهار شهرستان استان که از شهرهای پهنه خطر بودند؛ از جمله شهرستان انار به صورت ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت «پسته اکبری» ارمغان دومین جشنواره پسته در انار

ثبت «پسته اکبری» ارمغان دومین جشنواره پسته در انار