مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-01سياسي

اَبَر بحران سالمندی در راه است / «سند ملی سلامت سالمندی» برنامه اقدام ندارد


رییس انجمن علمی طب سالمندی ایران با بیان اینکه اکنون 10 میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، در عین حال گفت: سرعت دو و سه برابر شدن جمعیت سالمندی در کشور نگران کننده است و پیش بینی می شود در سال 1430 ما 3 برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشیم.

- اَبَر بحران سالمندی در راه است / سند ملی سلامت سالمندی برنامه اقدام ندارد رییس انجمن علمی طب سالمندی ایران با بیان اینکه اکنون 10 میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، در عین حال گفت: سرعت دو و سه برابر شدن جمعیت سالمندی در کشور نگران کننده است و پیش بینی می شود در سال 1430 ما 3 برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشیم.

دکتر احمد دلبری در گفت وگو با ایسنا، درباره اجرای سند ملی سلامت سالمندی، گفت: متاسفانه این سند تا به حال اجرایی نشده و هنوز برنامه اقدام ندارد.

تقسیم کار ملی برای آن انجام نشده است و در حد رونمایی بوده است.

اجرای سند اکنون وابسته به استان و شهرستان است که اگر مدیری در مجموعه ای دغدغه سالمندی داشته باشد، بخش هایی از سند را اجرایی می کند، اما نمی توان گفت سند ملی سلامت سالمندی به شکل کشوری اجرا می شود.

این درحالی است که چندین سال است که از رونمایی این سند می گذرد ولی هنوز دبیرخانه شورای ملی سالمندی برنامه اقدام برای سند را ابلاغ نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اَبَر بحران سالمندی در راه است / «سند ملی سلامت سالمندی» برنامه اقدام ندارد

اَبَر بحران سالمندی در راه است / «سند ملی سلامت سالمندی» برنامه اقدام ندارد