مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:502023-10-01اقتصادي

تاثیر ضعیف پدیده ال نینو در اقلیم استان اردبیل


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پدیده ال نینو اثر چندانی بر روی استان اردبیل ندارد و دو پدیده دورپیوندی اثر بیشتری بر استان خواهند داشت و پیش بینی می کنیم که بارش های پاییز امسال بیش از متوسط بلندمدت آن باشد.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پدیده ال نینو اثر چندانی بر روی استان اردبیل ندارد و دو پدیده دورپیوندی اثر بیشتری بر استان خواهند داشت و پیش بینی می کنیم که بارش های پاییز امسال بیش از متوسط بلندمدت آن باشد.

مجید کوهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح شهرستان های استان 80 ایستگاه هواشناسی داریم که 12 مورد از این ایستگاه ها سینوپتیک است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در فرودگاه اردبیل از به روزترین تجهیزات و همچنین نیروهای متخصص استفاده می شود که نشست و برخاست هواپیماها براساس داده های اعلامی هواشناسی استان است.

کوهی ضمن اشاره به پیش بینی های فصلی اظهار کرد: این پیش بینی ها که براساس مدل های ریاضی انجام می شود دارای صحت 65 الی 70 درصدی هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی همواره با عدم قطعیت روبروست افزود: در فصل پاییز پیش بینی ما این است که در حد 50 درصد و با گرایش به کمی بیش از حد نرمال شاهد بارش های پاییزی باشیم که البته این بارش ها نباید باعث شود که احساس کنیم خشکسالی استان برطرف می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ضعیف پدیده ال نینو در اقلیم استان اردبیل

تاثیر ضعیف پدیده ال نینو در اقلیم استان اردبیل