مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 16:002023-10-08اقتصادي

نقش مؤثر آبخیزداری در کمک به تولید و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد: بحث آبخیزداری نقش مؤثری در کمک به تولید آب و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی دارد.

- ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد: بحث آبخیزداری نقش مؤثری در کمک به تولید آب و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی دارد.

اسفندیار خزایی یکشنبه 16 مهر در حاشیه افتتاح دو پروژه بند آبخیزداری در مراتع سنگ سفید شهرستان بهار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر هکتار اجرای عملیات آبخیزداری 270 مترمکعب کنترل سیلاب و 81 مترمکعب نفوذ آب به سفره های زیرزمینی و دو تن کنترل فرسایش خاک و 100 کیلوگرم افزایش علوفه ای را در سطح مراتع دربرخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی و پیش بینی بارش های بیش از نرمال، بازدید از حوزه های آبخیزداری در بحث کنترل سیلاب ها در شهرستان بهار انجام شد تا اگر رسوباتی در حوزه های آبخیزداری وجود دارد تخلیه شود و آمادگی لازم برای کنترل سیلاب ها و بحران شهرستان در بارندگی ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بحث آبخیزداری نقش مؤثری در کمک به تولید آب و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی دارد، خاطرنشان کرد: به جای اینکه آب در مسیر خود موجب حمل سنگ و رسوبات و مشکلاتی در رابطه با سیل در زمان بارش شود با عملیات آبخیزداری می توان حرکت آب را کندتر کرده و در باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مؤثر آبخیزداری در کمک به تولید و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی

نقش مؤثر آبخیزداری در کمک به تولید و نفوذ آب به سفره های زیرزمینی