مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:452023-09-27سياسي

رییس مجلس عوام کانادا با ابراز «پشیمانی عمیق» استعفا کرد


«آنتونی روتا» رییس مجلس عوام کانادا پس از جنجال ها به دلیل ادای احترام به کهنه سرباز اوکراینی که برای ارتش نازی در حین جنگ جهانی دوم مبارزه کرده بود، - آنتونی روتا رییس مجلس عوام کانادا پس از جنجال ها به دلیل ادای احترام به کهنه سرباز اوکراینی که برای ارتش نازی در حین جنگ جهانی دوم مبارزه کرده بود، استعفا کرد و حین سخنرانی در پارلمان گفت که عمیقا ابراز پشیمانی می کنم .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از تلویزیون سی ان ان، یاروسلاو هونکا 98 ساله، جمعه گذشته به مناسبت سفر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین به کانادا به جلسه پارلمان این کشور دعوت شد و در جریان این مراسم رییس مجلس عوام کانادا، هونکا را با تشویق ایستاده حضار به عنوان یک جنگجوی ضدروس اوکراینی و یک قهرمان کانادایی که برای استقلال اوکراین در طول جنگ جهانی دوم مبارزه کرده بود، معرفی نمود.

بعد از انتقاد سازمان های یهودی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که از تصمیم آنتونی روتا برای دعوت از هونکا بی اطلاع بوده است.

آنتونی روتا هم گفت که بعدا به اطلاعات بیشتری دست یافته و مسئولیت اشتباهش را می پذیرد و عذرخواهی کرد.

پس از جنجال های فراوان و انتقادات تند و تیزی که به رییس مجلس عوام کانادا وارد شد، از سمت خود کناره گیری کرد و حین سخنرانی در پارلمان گفت: این مجلس به همه ما ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مجلس عوام کانادا با ابراز «پشیمانی عمیق» استعفا کرد

رییس مجلس عوام کانادا با ابراز «پشیمانی عمیق» استعفا کرد