آیا کریدور هند - اروپا می تواند ایران و ترکیه را عصبانی کند؟/ تهران، خواهان پایداری تنش زدایی با ریاض استاروپا می تواند چالشی را برای بندر چابهار ایران ایجاد کند، بندری که به دلیل ناتوانی هند در توسعه آن به دلیل ادامه تحریم های آمریکا در حال رکود است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، حرف و حدیث درباره پروژه کریدور اقتصادی هند- خاورمیانه-اروپا (IMEC) همچنان در رسانه های منطقه ای و فرامنطقه ای ادامه دارد. موافقان و مخالفان این پروژه چه کسانی هستند؟ هدف اصلی از تعریف این پروژه کدام کشورها هستند؟ این پروژه تا چه اندازه عملیاتی است؟ المانیتور در گزارشی در این باره می نویسد: پروژه کریدور اقتصادی هند- خاورمیانه- اروپا که قرار است هند را با بازارهای خاورمیانه و اروپا مرتبط می کند، نقطه برجسته اجلاس گروه بیست در دهلی نو بود. کریدور جدید نیمی از اقتصاد جهانی و 40 درصد از جمعیت جهان را در برمی گیرد. بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده در 9 سپتامبر توسط اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایالات متحده، این پروژه شامل یک کانال ریلی چندوجهی خواهد شد که از خطوط راه آهن و کشتیرانی استفاده می کند. اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا معتقد است که این پروژه خیلی بیشتر از خطوط اتصالی چند وجهی است و باید کریدور جدید را پلی سبز و دیجیتالی بر روی قاره ها توصیف کرد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |