مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:152023-09-30پزشكي

بیماری هایی که از ماهی به انسان منتقل می شوند


متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان در چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال بیماری های مشترک بین انسان و ماهی عمدتاً از طریق تماس مستقیم، تماس غیرمستقیم با حشرات ناقل و اجسام بی جان آلوده، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان در چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال بیماری های مشترک بین انسان و ماهی عمدتاً از طریق تماس مستقیم، تماس غیرمستقیم با حشرات ناقل و اجسام بی جان آلوده، بلع خوراکی یا استنشاق مواد آئروسل ایجاد می شود.

حسین مؤمنی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیماری های مشترک بین انسان و ماهیان، اظهار کرد: بیماری های مشترک بین انسان و ماهیان زینتی در درجه اول عفونت های باکتریایی از جمله مایکوباکتریوم، اریسیپلوتریکس، کمپیلوباکتر، آئروموناس، ویبریو، ادواردزیلا، اشریشیا، سالمونلا، کلبسیلا و استرپتوکوکوس اینیایی هستند.

این متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان افزود: اغلب این عفونت ها باعث بیماری ماهی نمی شوند اما می توانند باعث بیماری جدی در انسان شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد با شرایط خاص پزشکی مانند بیماری های مزمن، نقص ایمنی و افراد باردار ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری یا عوارض ناشی از بیماری مشترک بین انسان و ماهیان زینتی باشند و باید قبل از کار با این حیوانات با پزشک خود مشورت کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که از ماهی به انسان منتقل می شوند

بیماری هایی که از ماهی به انسان منتقل می شوند