مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-16سياسي

کمبود 310 هزار نیرو در آموزش و پرورش/متأسفانه کلاس خالی داریم


سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: الان برای ما کلاس بدون معلم و آموزش بی کیفیت پذیرفته نیست و حتماً باید مدارس دولتی را با تأمین معلم تقویت کنیم.

- ایسنا/همدان سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: الان برای ما کلاس بدون معلم و آموزش بی کیفیت پذیرفته نیست و حتماً باید مدارس دولتی را با تأمین معلم تقویت کنیم.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی درباره وضعیت تأمین نیروی آموزشی و کمبود معلم با توجه به شکایات بسیار از سوی خانواده ها و مدارس، علت اصلی ایجاد معضل کمبود نیروی آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش مربوط به ادوار مختلف برشمرد و اظهار کرد: همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری بود، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده و خبرهای روز وزارتخانه حاکی از کمبود 260 هزار معلم است.

وی مهمترین علت ایجاد این مشکل را کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و بیان کرد: این مرکز آموزش عالی مهمترین منبع اصلی تأمین نیروی آموزشی است که متأسفانه از سالانه 25000 نفر به حدود یک هشتم یعنی 3000 نفر کاهش داشته که حاصل بی تدبیری مسئولان به مرور زمان بوده که با اعتراض رهبر انقلاب و حضور ایشان در این مرکز مواجه و مقرر شد که این وضعیت ساماند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 310 هزار نیرو در آموزش و پرورش/متأسفانه کلاس خالی داریم

کمبود 310 هزار نیرو در آموزش و پرورش/متأسفانه کلاس خالی داریم