مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-10پزشكي

پیوند استخوان ران از یک جسد به کودک 11 ساله


جراحی خارج کردن تومور استخوان بدخیم از ران یک کودک 11 ساله و پیوند استخوان از جسد، برای حفظ اندام وی در بیمارستان امام حسین(ع) تهران با موفقیت انجام شد.

- جراحی خارج کردن تومور استخوان بدخیم از ران یک کودک 11 ساله و پیوند استخوان از جسد، برای حفظ اندام وی در بیمارستان امام حسین(ع) تهران با موفقیت انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود میرکاظمی - متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی تومورهای استخوانی و عضلانی، از انجام عمل جراحی موفقیت آمیز کودک 11 ساله با علایم استئوسارکوم یا تومور بدخیم استخوانی ران با بازسازی به روش آلوگرافت استئوآرتیکولار (غضروف مفصلی) دیستال فمور (استخوان ران) در بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیمار با علایم تورم و درد پیشرونده در ناحیه زانو به بیمارستان مراجعه کرده بود، عنوان کرد: یکی از مهمترین علامت های سارکوم های استخوانی به خصوص استئوسارکوم، درد پیشرونده و نشانه هایی در اطراف زانو مثل تورم است که در افراد به ویژه کودکان باید جدی گرفته شود.

میرکاظمی تصریح کرد: این عمل جراحی اولین بار در مراکز جراحی تومورهای استخوانی و عضلانی در آمریکا انجام شد و سپس توسعه پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند استخوان ران از یک جسد به کودک 11 ساله

پیوند استخوان ران از یک جسد به کودک 11 ساله