مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-03بين الملل

گزارش هیأت سازمان ملل درباره وضعیت قره باغ


هیأت سازمان ملل متشکل از ده ها نفر که برای بررسی شرایط حاکم بر قره باغ کوهستانی دوشنبه وارد این منطقه شد، اعلام کرد هیچ آسیبی به زیرساخت های غیرنظامی را مشاهده نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل دوشنبه (دوم اکتبر، 10 مهر) اعلام کرد تیم سازمان ملل که از منطقه قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان بازدید کرده، هیچ آسیبی به زیرساخت های غیرنظامی مثل بیمارستان ها، مدارس، ساختمان های مسکونی یا امکان فرهنگی و مذهبی مشاهده نکرده است.

   به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز ، این تیم یکشنبه از مرکز قره باغ که به کنترل نیروهای جمهوری آذربایجان درآمده، بازدید کرد.

دوجاریک به خبرنگاران گفت: همکاران ما از نحوه فرار ناگهانی مردم محلی از خانه های خود و رنجی که این تجربه باید برای آن ها ایجاد کرده باشد، متاثر شدند.

  شمار ارامنه ای که در پی عملیات برق آسای جمهوری آذربایجان، از قره باغ به سوی ارمنستان گریخته اند از 100 هزار نفر فراتر رفته و این در حالی است که برآوردها نشان می دهد که حدود 120 هزار نفر از ارامنه تا پیش از این عملیات در قره باغ سکونت داشتند.

دوجاریک افزود: آن ها (تیم سازمان ملل) با هیچ گزارشی از سوی جمعیت محلی یا دیگران مبنی بر خشونت علیه غیرنظامیان در پی آخرین آتش بس مواجه نشدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش هیأت سازمان ملل درباره وضعیت قره باغ

گزارش هیأت سازمان ملل درباره وضعیت قره باغ